T.G.I.F

Eller kanske ska jag egentligen inte alls säga " Thank God It's Friday"?
Eftersom det känns som att jag har varit förbannat ineffektiv den här veckan..

Skulle pluggat.. Har jag gjort det?.. Nej.. Inte än :P

Men middagen jag ordnade till igår var en ritkgit höjdare alltså!
Gud vad stolt jag var! Och hade jag varit en ordnetlig bloggare så hade jag så klart tagit bilder på maten och lagt upp, men det gjorde jag ju inte ;P

Men men.. Gjorde kyckling i ugnen,
Tog kycklingfile och typ "strimlade" i lagom stora bitar och la det ovanpå några klickar margarin och kryddor (Vitpeppar, Fint Havssalt, och Basilika)
Hade det i ugnen en stund, och öste sedan i skivade tomatbitar och strimlad paprika,
strödde över fetaost, och öste sen på grädde på detta.. Och så får det stå så och koka,
meddan man t.ex går ut med hunden då som jag gjorde ;P
Och så kokade jag lite potatis till detta sedan, och pressade det i en gammal hedlig potatispress..
FYFAN! Det var det godaste någonsin alltså!

Inspiration har jag fått från en jag känner.. Men jag minns inte så himla noga hur hon gjorde.. 
Så jag körde lite på måfå.. Och så körde jag ju i lite fler grejjer också.. Rätt typiskt mig ;P



Jaja, Ni fick ingen bild på min middag (mästerverket :P)
Så ni får en bild på "rätten" jag håller på med för tillfället.. 
Eller ja.. Muggen den befinner sig i, i alla fall ;P



Min Bästa Vän :) Som kommer från Lagerhaus :)




Adios!






Kommentarer
Postat av: S u s a n n e ✿ F o r s

Sv: Jadå, förutom macaronsen, där fuskade jag och köpte färdiga. ;)

2011-12-09 @ 11:18:32
URL: http://susannefors.blogg.se/
Postat av: Jess

Haha, det där med att inte plugga känner jag igen :P



Sv: De är riktigt goda vill jag lova, kul att du kikat in och lämnat en kommentar :)

2011-12-09 @ 11:37:35
URL: http://jesskarlsson.blogg.se/
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

jag borde också ha pluggat... men jag har inte heller gjort det.. :/

2011-12-09 @ 11:48:42
URL: http://lorissalovebomb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0